Bara en i mängden.

Alla inlägg den 16 oktober 2014

Av Eli - 16 oktober 2014 11:50

Förlåt återigen för jag inte orkat blogga. Jag visste inte att man kunde bli SÅHÄR trött när man var gravid. Men tji fick jag, för nu går dagarna mest ut på att sova. Haha!
Men idag tänkte jag svara på några av dom frågor jag fått in anonymt från flera håll, för att jag vill liksom ha det ute så att alla förstår MIN åsikt om allting. Tack för att ni orkar med mig, än en gång.


Varför valde du att behålla om du upptäckte din graviditet så tidigt?
För mig fanns det inget, "nu tar vi bort det, det är inte ett liv än". Det var ett liv - mitt barns liv, redan från dag ett, i mina ögon. Jag skulle aldrig ha kunna levt med mig själv om jag tagit bort det bara för jag var ung. För skulle jag tagit bort det för att jag var för ung - skulle jag inte tagit bort det för MIN skull utan för vad andra tyckte om mig, och det är inte rätt enligt mig.


Vad tycker du om abort?
Nu är det här min alldeles egna åsikt, och jag säger inte att det här är RÄTT åsikt, utan det är min. Du får gärna göra en abort för det är DITT liv. Men jag personligen skulle aldrig kunna ta död på något som har ett hjärta som slår. Jag skulle inte kunna leva med mig själv efteråt, för mig är det mord. En dålig ursäkt för att slarva med skydden, en backup plan som INTE borde finnas om det inte är för t.ex våldtäckt. Men, som sagt, det är ditt val ändå.


Hur förbereder du dig för förlossning, är du inte rädd att något ska gå snett och "inte ingå i planen"?

Jag har kollat på tusentals förlossningsvideos och avslappningsvideos. Jag är lite nervös, men peppad! Jag vill att det ska bli den bästa upplevelsen i mitt liv även om det inte blir som jag tänkt mig, och jag tänker kämpa för att det ska bli så. Vad gör smärtan när man får träffa sin lilla knodd?  Och vad SJUTTON gör en ändrad förlossningsplan - så länge man får ut ungen i ett stycke? haha!

(Just dom här tankarna förbereder mig väldigt mycket.) :)


Vad är det bästa (och sämsta) med din graviditet?
Jag är så trött och irriterad att jag skulle kunna jämföras med en vresig bondkatt och HUNGRIG som femton vargar, haha. Men att känna regelbundna sparkar och se förlossningsdatumet komma närmare är det bästa, och vetskapen att det växer ett barn där inne. Och inte vilket barn som helst sen! Utan MITT barn.   



Har du och din bebis någon "egen låt än"?

Hen sparkar järnet till Ocarina of time's "Zelda's lullaby", så det är nog våran låt. :)


Nu orkar jag faktiskt inte svara på mer frågor.. men här är LIITE att läsa fram tills nästa inlägg. Puss!

Presentation

17 år och blivande förälder.
Här är min resa genom ett av livets största mirakel. ♥

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards